söndag 27 april 2014

Att så i flis

Normalt sätt så ska man dra tillbaka flisen tills man kommer fram till jorden och sedan så i jorden. Detta är jätte viktigt speciellt när man har ganska färsk flis.

Första gången jag sådde i år så blev det ganska misslyckat. Vi hade ett tiotal fåglar som letade efter mask i vår fina trädgård och täckte över de små fröerna med 10cm flis första dagen. Med näbben slungade de rund flisen för att komma fram till de fina och stora maskarna.

Nu satsade jag på att så i flisen direkt. Flisen är inte riktigt färsk men har inte blivit riktig fin kompost än heller så jag få se hur det går... Om plantorna får för lite näring under tillväxten kommer jag att lägga på lite kompost och vattna in den till plantornas rötter.

Här ser man hur jag har sådd.

Här har jag dragit tillbaka flisen och sådd palsternacka. Hoppas
att fåglarna inte sprida ut flisen igen,

Det växer och växer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar